Telefoonnummer: 0111-416534
  • Allround moderne tandartspraktijk
  • Avondopenstelling op maandag
  • Gratis parkeergelegenheid
  • Geen wachtlijsten

Werkwijze en huisregels van Klaassen Zierikzee

Wij beloven u ons uiterste zorg te geven om u naar volle tevredenheid te behandelen en uw bezoek aan onze praktijk zo aangenaam mogelijk te maken. Hiervoor hebben wij ook uw medewerking nodig.
Om u meer inzicht te geven in onze werkwijze en om de kwaliteit van onze zorg te kunnen waarborgen, leggen wij u graag onze werkwijze uit. Wij vragen u deze pagina aandachtig door te lezen.

 

Uw eerste bezoek

Tijdens uw eerste bezoek ontmoet u uw tandarts. Hij/zij maakt kennis met u en kijkt hoe uw gebitssituatie is. Indien nodig worden er enkele röntgenfoto's gemaakt. Op deze manier krijgen wij inzicht in de status van uw gebit en kunnen wij u het beste advies geven. 
De kosten voor deze afspraak kunnen variëren, maar zijn volgens de landelijk geldende tarieven, minimaal de kosten voor een periodieke controle (code C11). 
Het is belangrijk dat u uw legitimatiebewijs en verzekeringspas meebrengt zodat uw persoonsgegevens correct in ons patiëntenbestand komen te staan.

 

Richtlijnen afspraken

  • Om altijd voldoende tijd voor iedere patiënt te hebben, werken wij met behandelingen op afspraak. Heeft u geen afspraak, maar wilt u wel meteen behandeld worden? Dan is de kans groot dat wij u moeten teleurstellen en dat willen wij graag voorkomen. 

  • Een afspraak maken kan eenvoudig bij onze baliemedewerker, via telefonisch contact of door het invullen van het afspraakformulier. Onze baliemedewerkers denken graag met u mee om een afspraak in te plannen die u uitkomt.

  • Het is prettig dat u op tijd op uw afspraak aanwezig bent, wij proberen op tijd te werken. Dit is alleen mogelijk als onze patiënten ook op tijd zijn. Indien u te laat komt voor een afspraak loopt u het risico dat de behandeling niet geheel volgens planning kan worden voltooid of zelfs moet worden geannuleerd wegens het ontstane tijdgebrek.

  • Kunt u een afspraak niet nakomen? Laat dit dan uiterlijk 24 uur van tevoren telefonisch aan ons weten. Wij hebben dan nog voldoende tijd om de gereserveerde tijd aan een andere patiënt te geven. Wanneer u de afspraak niet tijdig afzegt, of niet komt opdagen, zal de voor u gereserveerde tijd in rekening worden gebracht conform onze betalingsvoorwaarden. Let op! Het feit dat wij u helpen herinneren aan uw afspraak is een extra dienst van onze zijde. Echter, u blijft er zelf verantwoordelijk voor dat u op uw afspraak verschijnt. Bij herhaaldelijk niet nakomen van een afspraak of te laat afzeggen van een afspraak, behouden wij ons het recht voor om u uit te schrijven als patiënt van onze praktijk. Wij vertrouwen op uw begrip.

  • Het spreekt voor zich dat agressief gedrag, verbaal of anderszins, niet getolereerd wordt en onmiddellijke uitschrijving tot gevolg heeft. Iedereen heeft recht op een rustig en comfortabel tandartsbezoek.

Onze werkwijze

Binnen de praktijk wordt gewerkt volgens een meerstoelenconcept. De klinische assistentes zijn opgeleid om behandelingen voor te bereiden, die vervolgens door de tandartsen kunnen worden afgerond. Ook zijn de (preventie)assistentes opgeleid om zelfstandig bepaalde tandheelkundige verrichtingen uit te voeren. Alle klinische en preventieve behandelingen die door onze assistentes zelfstandig worden uitgevoerd, gaan onder supervisie van de aanwezige tandarts. De aanwezige tandarts is verantwoordelijk voor de assistentes. 

Persoonlijke gegevens

Wanneer er iets verandert in uw adresgegevens, telefoonnummer(s), e-mailadres, verzekeringsgegevens of gezinssituatie horen wij dit graag. U kunt gebruik maken van het wijzingsformulier. Zo kunnen wij u altijd bereiken. Wanneer u dit wenst krijgt u ook een oproep of herinnering per e-mail, per sms of per post.

Wij vernemen graag wanneer er iets verandert in uw gezondheidssituatie en/of medicijngebruik. Ook een eventuele zwangerschap. Uw behandelaar zal hiernaar vragen.  Het is namelijk belangrijk dat uw behandelaar op de hoogte is van uw gezondheid en uw medicijngebruik zodat hij/zij de juiste behandelmethode toe kan passen.

Neem altijd uw legitimatiebewijs en verzekeringspas mee ter controle.

 

Altijd een kostenbegroting boven € 250,-

Om u niet voor verrassingen te laten staan, ontvangt u bij voorgenomen behandelingen boven € 250,- een kostenbegroting. Wij vragen u de begroting te tekenen voor gezien. Aan de hand van uw kostenbegroting kunt u contact opnemen met uw zorgverzekeraar om uw eigen kostendeel te bepalen. Houd u er rekening mee dat wij geen inzicht hebben in de hoogte van uw (resterende) eigen risico. 

 

Uw eigendommen

Wij verzoeken u om zelf over uw eigendommen te waken. Onze praktijk is niet aansprakelijk voor schade, diefstal en/of verlies van uw eigendommen. Wij adviseren u dan ook om uw eigendommen niet onbewaakt achter te laten.

 

 

Contact

Klaassen Zierikzee
Haringvlietplein 7A
4301 XG  Zierikzee

Tel: 0111-416534
E-mail: baliezierikzee@mondzorgtotaal.nl
Inschrijven

Spoednummer: 06-53737162

Openingstijden
Maandag:
8:00 - 19:00
Dinsdag:
8:00 - 17:00
Woensdag:
8:00 - 17:00
Donderdag:
8:00 - 17:00
Vrijdag:
8:00 - 17:00
Zaterdag:
Gesloten
Zondag:
Gesloten
Nieuwsmail

Belangrijke informatie over Klaassen Zierikzee ontvangen?
  

© 2018, Klaassen Zierikzee | Alle rechten gereserveerd | Laatst gewijzigd februari 2018